۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۹

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان:

ساخت ۴۵ هزار واحد خودمالک در برنامه استان اصفهان قرار دارد

ساخت ۴۵ هزار واحد خودمالک در برنامه استان اصفهان قرار دارد

اصفهان- معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در برنامه چهار ساله این استان تعداد ۴۵ هزار واحد به صورت خودمالک (بخش خصوصی) ساخته و به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا فلاح درباره آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار داشت: در حال حاضر از مجموع متقاضیان ثبت نام شده برای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۱۵۰ هزار نفر حائز شرایط هستند که از این میزان ۱۳۱ هزار متقاضی تأیید نهایی شدند.

وی در رابطه با هزینه‌های ساخت مسکن ملی اضافه کرد: هزینه‌های احداث مسکن با توجه به مصوبات شورای مسکن و ابلاغ معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و با در نظر گرفتن نوع واگذاری و روش ساخت، تعداد طبقات و تراکم از متری ۸.۵ تا ۱۰ میلیون تومان در حال انجام است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه برخی موارد در این هزینه اعلام شده محاسبه نشده است، گفت: این مبالغ در پایان پروژه و با ارائه صورت وضعیت قطعی اعلام و محاسبه خواهد شد.

وی در خصوص سهم بخش خصوصی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان اظهار داشت: در برنامه چهار ساله استان در نظر گرفته شده است که تعداد ۴۵ هزار واحد به‌صورت خودمالک (بخش خصوصی) ساخته و به بازار عرضه شود که در صورت حمایت مناسب بانک‌های عامل خصوصی و برخی از بانک‌های دیگر این امر محقق می‌شود.

فلاح خاطرنشان کرد: این اداره کل احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، تأمین مسکن اقشار کم درآمد و دهک‌های حمایتی را با جدیت پیگیری می‌کند.

کد خبر 6263752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha